Halaçoğlu nun şerrinden
Baskın Oran
Kaynak: Radikal II
Yer: Türkiye
Tarih: 26.8.2007
Şu sıralar herkes TTK Başkanı Prof. Yusuf Halaçoğlu na dümdüz gidiyor. Ben olsam teşekkür ederdim. Çünkü çok önemli gerçekleri hiç farkına varmadan resmî ağızdan açık-layıverdi.
Halaçoğlu nun günahları büyük
Aslında, kendisinin sabıkası saymakla bitmeyecek türden. "İsviçre Winterthur Savcılığı bana tutuklama çıkarttı" diye ortalığı birbirine kattı, oysa İsviçre Usul Kanunu gereği bir soruşturma açılmıştı (Radikal, 03.05.05).
Hrant ın cenazesi hakkında şunları söyledi: "Elde kafa biçimindeki pankartlar önceden hazırlanmıştı. Sanki bu ölüm onlar tarafından önceden bilmiyormuş gibi tavır takındılar. O kafalar sayesinde katılanlar iki misli göründü... Kimler finansman sağladı?" (Radikal, 26.02.07).
0. Pamuk Nobel i aldığında, "zamanı gelince çatlayan yumurta teşbihi yaparak "casustur" dedi (A. Dönmez, Zaman, 13.04.06).
Londra daki Gomidas Enstitüsü Müdürü Ara Saraf-yan a Harput Ermenileri konusunda ortak araştırma sözü verip sonra da "Arşivlerde bu konuda kayıt yok" diye ilan etti (Radikal, 10.03.07).
Nusaybin deki Kuru Köyü nde ortaya çıkarılan mağara iskeletlerinin incelenmesi için Prof. David Gaunt la sözleşti, ama adam İsveç ten kalkıp geldiğinde iskelet kalmamıştı. Bunun üzerine "Mevsim kış. Yağmur yağmış, su ve çamur gelmiş. Zaten bunlar Romalıydı" diye izah etti (TRT-Haber, 24.04.07).
Halaçoğlu bu sefer de, Kayseri nin Tomarza ilçesine bağlı Dadaloğlu beldesinde katıldığı Dadaloğlu Şenlikleri nde şunları söyledi: "Araştırmalarımızda Kürt diye bildiğimiz insanların aslında yapısal olarak Türkmen asıllı olduğunu, Kürt Alevi olarak bilinen vatandaşların ise Ermeni kökenli olduğunu gördük. Ülkeyi bölmeye çalışan TİKKO ve PKK terör örgütlerinin içinde yer alan insanların birçoğu Ermeni dönmesi Kürtlerden oluşuyor".
Alevi Kürtler konusunda da şöyle konuştu: "1915 teki tehcir sırasında bazı Ermeniler bazı bölgelere yerleşerek kendilerini Alevi-Kürt olarak göstermeye başladılar. Ermenilikten dönenlerin blrçoğu
da samimi değil. Kilise kurma çabasında oldukları biliniyor. Mesela, bazı PKK lılar sünnetsiz çıkıyor... 1936-37 de devlet bu dönmeleri ev ev tespit etmiş"
(T. Işık, M. H. Benli, Radikal, 20.08.07).
Şimdi, bu sözlerin siyaseten fevkalade faul olduğunu (İzmir de öyle derler) söylemeye lüzum yok. Çünkü Türkiye Kürtlerini, Alevi-Kürtlerini ve tüm Alevileri aşağılamaya yönelik. Hatta, Ermeni veya Ermeni dönmesi olmayı suç göstererek aklı başında herkesi aptal yerine koyuyor. Tam bir "nefret söylemi bu. Katiyen ifade özgürlüğüne girmez ve direkt TCK 216 ya girer. Ama bendeniz sadece bilimsel açıdan bakıyorum ve görüyorum ki daha bile "faul .
Bu kadar cehalet
1) İnsanları objektif kimlik le adlandırmak bilim dışı bir ilkellik. Çünkü bu kimlik, bireyi ana rahminden çıkmak gibi gayri iradi bir olayla sınıflandırıyor. Gelişmiş (ve bilimsel) olan kimlik sübjektif kimlik. Çünkü aklı başına gelen kişinin "Ben şuyum" demesine yani iradi bir olaya dayanıyor. Kimi Kürtlerin taa 16. yüzyılda Türkmen kökenden geldikleri değil, kendilerine bugün ne dedikleri önemli. Örneğin Batı Trakya da Türklerin yani sıra Pomaklar ve Çingeneler vardır ve kendilerini Türk
olarak adlandırırlar. Olay bitmiştir. Yunan devletinin bunu kelimesi kelimesine kabul etmekten başka yapabileceği hiçbir şey yoktur.
Oysa Halaçoğlu, Hülya Avşar ın annesi Emral Av-şar ın "Bütün Avşar sülalesi Kürftür. Hatta Helin de Kürtçe bir isimdir" deyişi karşısında adeta şaka yapar gibi şunu söylüyor: "Zaten, kendisi ne söylüyorsa söylesin, bana ne!" (Bianet, 21.08.07). Kürtlere Türk olduklarını öğretiyor. Var mı bugün başkalarının "Kürt" deyip de ortaya "Hayır efendim, biz Kürt değil Türk üz!" diye çıkan Kürt aşireti? İster istemez Sakallı Celal i hatırlıyorsun: "Bu kadar cehalet ancak maarifle mümkündür".
2) Halaçoğlu Türk resmî ideolojisinden bile tam 19 yıl geride: Bu memlekette Genelkurmay Başkanı nın "Kürt" sözcüğünü açık açık telaffuz ettiği 1988 den bu yana bu ülkede Kürt gerçeği resmen kabul ediliyor. Resmî ideoloji bu saçmalıklardan çoktan vazgeçti.
Onun için gazetelere demeç verirken dedim ki: "Halaçoğlu yakında Adem ile Havva yı, ondan sonra da maymundan insana geçişi temsil eden Luc/yi Türk ilan edecek". Bu işin şakası ama, ciddisi de var: Objektif kimliği önemsemenin yolu kestirmeden kafatasçılığa gidiyor. Nitekim, 1930 larda bu ülkede Mimar Sinan ın 4cabrini açtık, kafatası üzerinde "bilimsel" incelemeler-
de bulunduk, kendisinin "Alp zümresinin en üstün unsuru olan brakisefallere mensup" olduğunu tespit ettik, mezarı kapattık. (Tabii, M. Sinan ın bir yeniçeri, yani bir devşirme, yani bir gayrimüslim olduğunu unuttuk).
3) Aynen "Apo Ermeni dölüdür" diyerek hem Ermenilere hem Kürtlere hakaret eden zamanın içişleri bakanı (şimdi, MHP milletvekili) Meral Akşenergibi hakaret yağdırıyor. Üstelik "Elimde din değiştiren Ermenilerin listesi var. Ama bunu hiçbir zaman açıklamayacağım, bu bir tehdit olarak da algılanmasın" (Sabah, 21.08.07) diyerek 1915 Ermenilerinin, torunlarını da tehdit ediyor.
Ama sevapları da büyük!
Günahı çok ama, son olay hepsini unutturdu. Farkında mısınız bilmem; bu sözleriyle, farkında bile olmadan, bilim ve toplum dünyamıza büyük hizmetlerde bulundu:
Bir kere, Kürtlerin aslında Türkmen kökenli olduğunu söyleyeceğim derken, Kürtlerin Anadolu nun doğusunda herkesi doğal asimilasyona uğratacak denli dominant bir kültür gücü olduğunu itiraf etti.
Nitekim, "Karakeçili" gibi ismi açıkça Türkmen olan aşiretleri zamanla asimile etmiştir Kürtler. Gayrimüslimleri bile. Rakel Dink kardeşimden bizzat dinledim: Ermeni Varto Aşireti nin çocuğuyken, bugün devletimiz tarafından gasp edilmiş bulunan Tuzla Ermeni Yetimha-nesi ne getirildiğinde Kürtçe den başka dil bilmemektedir; orada kendisine Türkçe yi ve Ermenice yi Hrant öğretmiştir.
İkincisi, "0 kadar da çok Ermeni öldürmedik; bazıları hayatta kaldı" demek isterken, Ermeni köylüsünün o korkunç 1915 Katliamında canını kurtarmak İçin din değiştirmek zorunda bırakıldığını itiraf etti.
Üçüncüsü, devletin en önemli resmî kurumlarından birinin başkanı olarak, "Kilise kurma çabasında oldukları biliniyor" diyerek şu anda bu memleketteki din ve ibadet özgürlüğünün durumunu açıkladı.
Dördüncüsü, kendisinin ne kadar iyi araştırmacı olduğunu ve ne kadar çok şey bildiğini göstermek isterken, laik Türk devletinin din değiştiren vatandaşlarını "ev ev" tespit ettiğini de açıkladı: "1936-37 de devlet bu dönmeleri ev ev tespit etmiş... Bu da dönmelerin listesi. Mahallesine, köyüne, evine varıncaya kadar isim isim. Eski ismi nedir, yeni ismi nedir? Hangi evde otururlara varıncaya kadar, resmî belgeler" (Zaman, 22.08.07).
Kırk yıl uğraşsaydık bu gerçeği bu kadar net öğrenemezdik. Artık buluruz. Bilim dünyamız Prof. Halaçoğlu na minnettardır
|